پله پله با فناوری های اینترنت
 
 

 

ما مطلب قبل را به فرمت های مختلف کامنت گذاری اختصاص دادیم. اکنون قصد داریم نکته هایی برای پاک و منظم نگه داشتن، کد بیاوریم. امیدواریم با استفاده از آنها بتوانید هر روز کامنت های بهتری نسبت به دیروز بگذارید. پس در ادامه با ما باشید.



ادامه مطلب ...


 

کاربران اینترنت از مرورگرهای متفاوتی استفاده می کنند. ممکن است طرفدار کروم یا فایرفاکس باشید، شاید هم سافاری، اپرا و حتی اینترنت اکسپلورر را ترجیح بدهید. (این آخری را بعید می دانم!) اما ممکن است ندانید که مرورگرها دارای یک موتور هستند. موتوری که رندر سازی صفحات وب را به عهده دارد. این موتور در واقع یک هسته نرم افزاری است که به نام web browser engine شناخته می شود. گاهی اوقات هم به آن layout engine یا rendering engine می گویند. 

موتور مرورگر کار خواندن کدهای صفحه وب شامل HTML و CSS را انجام می دهد و صفحه وب را درون پنجره رسم می کند (در واقع نقاشی می کند) از طرف دیگر نباید فراموش کنیم که یک موتور جاوااسکریپت هم وجود دارد که نقش اصلی آن اجرای کدهای جاوااسکریپت است.


تا اینجا گفتیم که هر مرورگر به طور کلی دارای یک موتور رندر سازی است. (البته این یک تعریف کلی است و خود این موتور در واقع از بخش های مختلفی تشکیل شده) اما دانستن این موضوع چه فایده ای به حال ما دارد؟ 



ادامه مطلب ...


 

تمامی توسعه دهندگان و برنامه نویس هایی که روی پروژه های بزرگ کار کرده اند، از اهمیت کامنت (توضیح = comment) گذاری هنگام کدنویسی واقف هستند. زمانی که روی یک اپلیکشن کار می کنید، به مرور با افزایش امکانات، پیچیدگی آن نیز افزایش می یابد. ممکن است در کد بارها و بارها به فانکشن ها یا متغیرهای خاصی ارجاع داده شود و از آنها اطلاعات یا مقادیر خاصی گرفته شود. آیا می دانید، اگر پس از مدتی به کد مراجعه کنید، چیز زیادی از چگونگی کارکرد آن به خاطر نخواهید داشت؟ آیا می دانید که مجبورید ساعت ها صرف کنید تا به یاد بیاورید هر کدام از قسمت های کد چه کار می کند؟ شاید تعجب کنید اما این یک واقعیت است.


علاوه بر مورد بالا، کامنت گذاری هنگام کار گروهی اهمیتی به مراتب بالاتر دارد و از واجبات است. اما بسیاری توسعه دهندگان از چگونگی این کار اطلاع کافی ندارند. 
روش های استاندارد و الگوهای کامنت گذاری بین دولوپرهای مختلف متفاوت است، اما به عنوان یک اصل کلی باید آنها تمیز و خوانا باشند تا به خوبی قسمت های گیج کننده کد را توضیح دهند.


در اینجا قصد داریم راجع به بعضی اصول کامنت گذاری صحبت کنیم که با خواندن آنها قطعا ایده های بهتری برای توضیح جزییات کد در پروژه ها، به ذهن تان می رسد. علاوه بر این تعدادی مثال نیز در لابه لای مطلب آورده شده تا درک بهتری از بحث داشته باشید. امید است از این مطلب عنوان یک سکوی پرتاب برای ورود به دنیای کامنت گذاران خوب، استفاده کنید.



ادامه مطلب ...


 

در جهان امروز انسان ها هر یک مشغول کار و تلاش در زمینه های تخصصی خودشان هستند، در این میان افرادی در کارشان موفق ترند که از نوین ترین شیوه ها و ابزار ها بهره ببرند. ما و شما نیز به عنوان توسعه دهندگان وب اگر می خواهیم در کارمان موفق باشیم باید از جدید ترین روش ها و ابزارها استفاده کنیم. 

البته تجربه نشان داده است که استفاده از روش های جدید همیشه به نفع ما تمام نخواهد شد! به عنوان مثال اگر می خواهید یک اپلیکیشن و یا وب سایت طراحی کنید که قرار است مرورگر (دردناک!) IE 6 را پشتیبانی کند، همانند اکثر نرم افزارها و وب سایت هایی که در ادارات دولتی استفاده می شوند، بهره گیری از امکانات HTML5 شما را به زحمت خواهد انداخت. 

در این مطلب ما ۸ قطعه کُد کوچک که در انواع اپلیکیشن ها و وب سایت ها پُر استفاده هستند را با هم مرور خواهیم کرد. این کُد ها شامل کُدهای معمولی HTML5 و کُدهایی در سطح متوسط CSS3 هستند، که از آنها می توانید در اکثر پروژه هایتان استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که این مطلب نردبان را بوکمارک کنید یا این کُدها را در یک فایل متنی و در نرم افزارهایی که برای توسعه از آنها استفاده می کنید، ذخیره کنید تا در هر زمان که نیاز داشتید از آنها استفاده کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پله پله با فناوری های اینترنت و آدرس nardebaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 51029
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1